۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۹۵۸۰
آیت الله اراکی:

اجازه ندهیم فرهنگ غربی در جامعه رسوخ کند | دستگاه‌های فرهنگی هوشیار باشند

اجازه ندهیم فرهنگ غربی در جامعه رسوخ کند | دستگاه‌های فرهنگی هوشیار باشند
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با بیان این که جامعه اسلامی نمی‌تواند تابع غرب باشد، گفت: نباید اجازه دهیم که فرهنگ غربی از راه‌ رسانه، پوشش و خوراک در جامعه رسوخ کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب هفتم محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، اهل بیت طاهرین(ع) را الگوهای کامل جامعه دانست و گفت: خداوند متعال در سوره هل اتی از رفتار اهل بیت(ع) الگوسازی کرده است و به توصیف خوبی ها و مدح آنان پرداخته است.

وی افزود:برای تبدیل کردن ارزش های متعالی به الگو و رفتار اجتماعی باید حدود ارزش ها و فرهنگ را مشخص کنیم که اهل بیت(ع) این کار را کرده اند؛ توجه داشته باشیم که هر کار و عمل انسان در وجود او تأثیر خواهد داشت به همین دلیل انسان از گناه و نگاه به گناه نهی شده است چون در او اثر منفی می گذارد.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: حتی گوش دادن به صحبت های افراد و رسانه ها در انسان تأثیرگذار است و در واقع انسان از آن الگو می گیرد، یعنی مجموع این رفتارها ساختمان وجود انسان را می سازد، از این رو باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

وی یاد خدا را احیاگر دل انسان ها دانست و ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی نگاه به کعبه، عالم، اهل بیت(ع) و قرآن کریم ولو این که مفهوم آن را ندانیم عبادت است چرا که انسان را به خدا توجه می دهد.

آیت الله اراکی با بیان این که تبیین خوب و بد در جامعه به الگوسازی نیاز دارد، ابراز داشت: در سال های اخیر مراسم شیرخوارگان حسینی یکی از بهترین الگوسازی ها است که سبب تولید معنویت و فرهنگی در ایران و جهان می شود

وی عنوان کرد: مسلمان و جامعه اسلامی هیچگاه نمی تواند تابع غرب و دشمنان اسلام باشد، از این رو نباید اجازه دهیم که فرهنگ و تمدن غربی از راه های مختلفی مانند رسانه ها، نحوه پوشش و نحوه خوراک در جامعه و فرزندان رسوخ کند؛ اگر کسی ذره ای محبت ظالمانی مانند حکومت آمریکا، ترامپ و یزیدان زمان را در دل داشته باشد روح الهی از او گرفته می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار هوشیاری وزارت ارشاد دستگاه های فرهنگی و مسؤول شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی فرهنگ های غلط مانند استفاده از خوراک و اجناس خارجی به جامعه تحمیل شده است و غرب سعی کرده که جامعه را از غذا و کالای ایرانی به سمت غذا و کالا و در نهایت فرهنگ غربی سوق دهد، نمادها و نام ها می توانند ارزش ها را منتقل کرده و به فرهنگ عادی جامعه تبدیل کند.

محمد قمین
ارسال نظرات